PPC reklama je jednou z nejmodernějších forem online reklamy, která se vyvíjí obrovskou rychlostí. Vzhledem k tomu, že se jedná o měřitelný nástroj, můžeme díky němu zjišťovat určité informace, které mohou být důležité při růstu vašeho podnikání. PPC je v podstatě platba za klik (Pay Per Click). To znamená, že když se někdo proklikne přes reklamní banner na váš e-shop v rámci PPC, musíte za tento klik zaplatit. Bez ohledu na to, zda uživatel nakoupí nebo ne.
Co je PPC audit?
Právě PPC audit nebo také PPC analýza jsou nástrojem, který pomáhá objevit prostory pro zlepšení. Tato zlepšení se mohou týkat úspory nákladů za reklamu, přerozdělení rozpočtu nebo také možné opomenuté příležitosti. Díky auditu můžete kontrolovat různé parametry, jako je například technické nastavení reklamy, implementace nových funkcí, vhodné rozložení finančních nákladů a celkově kontrola efektivity vynaloženého času při práci s kampaní.
Kdy je čas na audit?
Obvykle je potřeba zkontrolovat kampaň v bodě, kdy je neefektivní. Když si myslíte, že daná kampaň měla velký potenciál, kterého se jí ale bohužel nepodařilo dosáhnout. V takovém případě je audit na místě. Stejně tak se audit často provádí ještě před začátkem sezóny, abyste se ujistili, že kampaň bude maximálně funkční a splní vaše očekávání.
Kdy audit nedělat?
PPC audit můžete udělat prakticky kdykoli a nikdy to nebude úplně zbytečné. Zkreslené výsledky ale můžete dostat v případě, že jste kompletně změnili strategii nebo strukturu kampaní (nebo dokonce agenturu). Taktéž pokud se rozhodujete o změně agentury, je audit zbytečný. Je důležité vzít v potaz, že audit si sice můžete udělat sami, obvykle je ale lepší svěřit ho do rukou specialistů. A za tuto službu budete muset platit. Samozřejmě je nesmysl provádět audit, když na vylepšení kampaně nemáte finanční prostředky. Tak totiž můžete znát problémy, ale nebudete mít prostředky k jejich odstranění.