Reklamní články

Kaufland plánuje dosáhnout nulových emisí do roku 2050

Kaufland, jeden z předních evropských maloobchodních řetězců, si vytyčil ještě ambicióznější klimatické cíle – do roku 2050 plánuje dosáhnout nulových emisí skleníkových plynů napříč celým hodnotovým řetězcem, a to včetně všech emisí Scope 3. K dosažení tohoto cíle se Kaufland zaměřuje na úzkou spolupráci se svými dodavateli, partnery a zemědělským sektorem v rámci celého dodavatelského řetězce.

Již několik let plní Kaufland své ambiciózní závazky v oblasti ochrany klimatu. Do roku 2030 plánuje snížit emise skleníkových plynů z vlastní činnosti (Scope 1 a 2) o 80 % ve srovnání s rokem 2019. S jasným záměrem dosáhnout čistých nulových emisí do roku 2050, Kaufland zrychluje své úsilí a vytváří závazný plán, který pokrývá celý hodnotový řetězec. Cíl je jasný: Kaufland chce dosáhnout čistých nulových emisí nejpozději do 26 let.

Abychom dosáhli tohoto cíle, podporujeme naše dodavatele prostřednictvím dodavatelské platformy, která nabízí informační materiály a akce, jež jim pomáhají vyhodnotit jejich uhlíkovou stopu a stanovit vlastní klimatické cíle. Většina emisí skleníkových plynů nevzniká přímo v našich prodejnách, ale v předchozích a navazujících částech hodnotového řetězce, jako je pěstování, výroba, přeprava a používání či zpracování prodaných produktů na konci jejich životního cyklu. V těchto částech řetězce stále existuje značný potenciál pro úspory, který chceme společně využít. Proto chceme spolu s našimi partnery v dodavatelských řetězcích vyvíjet řešení, která nám umožní přispět ke zmírnění změny klimatu. Dosažení čistých nulových emisí do roku 2050 je ambiciózní cíl, který však dokážeme společně zvládnout,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Krátkodobý cíl: o 42,4 % méně emisí z lesnictví a zemědělství a o 35 % méně emisí z energetiky a průmyslu

Společnost Kaufland, která je součástí skupiny Schwarz, si stanovila následující krátkodobý cíl pro emise Scope 3: do roku 2034 chce společně se svými partnery a dodavateli snížit emise z lesnictví a zemědělství (emise vznikající při pěstování plodin) o 42,4 % a emise z energetiky a průmyslu (emise spojené se zpracováním, přepravou, spotřebou a recyklací) o 35 %. Naším cílem je, aby dodavatelé, kteří se podílejí na 80 % emisí Scope 3, stanovili do roku 2026 své klimatické cíle v rámci iniciativy vědecky podložených cílů (SBTi). Kaufland proto využívá platformu, která dodavatelům pomáhá stanovovat jejich vlastní cíle pro snižování emisí na základě SBTi a podporuje je v jejich úsilí. Doposud pocházelo 38 % emisí Scope 3 společnosti Kaufland od dodavatelů, kteří si stanovili cíle na snížení emisí na základě SBTi.

Related posts

Notebooky Lenovo

no-media.cz

Přeceňování e-shopů je v současnosti ideálním nástrojem ke zvýšení zisku

no-media.cz

Hledáte úsporu pro každodenní využití? Nabídneme vám akce, které neodmítnete

no-media.cz