Brit chce udělat z plechových hraček světový retro hit. Vede obchod legendárního KOVAPu

by no-media.cz
0 comments

KOVAP zná v Česku skoro každý – tradiční plechové traktory, auta a vláčky, které se šroubují klíčkem a jezdí jako před 70 lety. Nový obchodní manažer Ian Baldock chce ale tyto ikonické výrobky poslat mnohem dál než jen do českých domácností. Má vizi, jak z KOVAPu udělat značku světového formátu.

„Věřím, že plechové hračky nejsou jen pro děti. Jsou to kusy historie, které oslovují i dospělé – jako suvenýry, sběratelské modely nebo designové doplňky,“ říká Baldock, který v dubnu převzal vedení obchodu ve firmě. V minulosti rozjížděl start-upy, uvedl biologicky odbouratelná brčka na evropský trh a sbíral zkušenosti i v kovovýrobě či dopravě.

Co má v plánu? Posílení pozice značky v turistickém ruchu – KOVAP chce dostat na letiště, hlavní nádraží a do center velkých měst. „Nejde jen o prodej, ale o to, kde lidé značku vidí. Chci, aby si turista z Londýna mohl koupit model svého ikonického doubledeckeru – a to od české firmy,“ říká Baldock. To ale znamená nové investice do vývoje a výroby – s tím už má však zkušenosti.

Vedle expanze do fyzických míst plánuje i budování mezinárodní sítě agentů a distributorů, která firmě otevře dveře na nové trhy. K tomu chce posílit online kanály a digitální marketing, který je podle něj v současnosti pro značku nedostatečně využitý.

Zvláštní pozornost věnuje sběratelům – komunitě, která může firmě zajistit stabilní příjmy i marketingový tah. Zvažuje vytvoření klubového předplatného, přednostní přístup k limitovaným edicím nebo pravidelné newslettery s novinkami.

Ekologie? Nezapomíná. „Zvažujeme přechod na udržitelné materiály, zodpovědnější balení a celkovou uhlíkovou stopu. Je to nejen morální nutnost, ale i konkurenční výhoda,“ vysvětluje Baldock.

Jeho cílem je udělat z KOVAPu něco víc než jen nostalgickou značku. „Chci, aby se lidé na světě dívali na český produkt a řekli: tohle má styl, kvalitu a příběh. A přesně o tom KOVAP je.“

You may also like

© PressMedia.net, Praha 4, 140 00 – Od roku 2008 publikujeme PR články. Reklamu na webu zajišťuje: [email protected]