Pro muže

Nejideálnější cvičení pro muže malého vzrůstu

Než se pustíme do toho, jaké cviky se nejlépe hodí pro malé muže, pokusíme se vám přiblížit, proč jsme se vůbec rozhodli pro takové téma a proč se zaměřujeme právě na cvičení, jakožto důležitého segmentu v životě mužů menší postavy.

Nedávný výzkum provedený v Atlantě se zabýval otázkami agrese a násilí. Bylo dotazováno asi 600 různých mužů za účelem zjištění, zda existuje něco, co podmiňuje agresivitu u mužů. To, co výzkum ukázal, mnohé šokovalo, protože se zjistilo, že malí muži se vyznačují mnohem větší agresivitou a jsou mnohem více naklonění k násilí, na rozdíl od vysokých mužů.

Výzkum ukázal, že ti, kteří si myslí, že jsou malí a nedostatečně silní, bývají až třikrát více agresivní než muži, kteří jsou sebevědomí a mají o sobě dobré mínění. Tato faktická situace má své vědecké pojmenování a jedná se o komplex známý spíše jako „Napoleonův komplex“. Vyskytuje se u mužů, kteří jsou menší postavy, malého vzrůstu a kteří nedisponují výraznou svalovou hmotou.

Takoví muži mají touhu si dokázat a dávat najevo, že jsou tvrdí a silní, a proto to zpravidla demonstrují skrze agresivitu a násilí. Nízcí muži se tak chovají jak v přátelských, tak i v milostných vztazích. Dívky, které chodí s nízkými muži, uvádějí, že se jejich partneři mnohem rychleji rozčílí, že mají tendenci snadno vzplanout a že mohou být dost nepříjemní, když jsou v takovém rozpoložení. To samozřejmě neznamená, že všichni malí muži jsou agresivní a trpí napoleonským komplexem, ale je větší pravděpodobnost, že budete mít určité problémy a fyzický kontakt s nižšími muži než s těmi urostlejšími.

Proto tedy mužům menšího vzrůstu doporučujeme, aby svou agresivitu usměrňovali cvičením, ať už v posilovně, nebo doma…

Jaké cviky by muži menšího vzrůstu měli provádět?

Svou genetiku nezměníte, ale rozhodně můžete zapracovat na změně své tělesné hmotnosti a svalové hmoty. Nenechte se odradit výškou natolik, abyste vůbec necvičili. Pokud nízcí muži nedbají o své tělo a to buď přejídáním, nebo ztrátou fyzické kondice (celodenní polehávání v posteli u televize, hraní online her v kasinech nabízejících hry od nejrůznějších poskytovatelů softwaru, které jsou uvedené pod tímto odkazem, hraní na PlayStationu…), vypadá to mnohem méně přitažlivě, než kdyby se takto chovali vysocí muži. Být malý není přeci žádná tragédie. Nepříjemné však je, že nízcí muži mají sklon k rychlejšímu a snadnějšímu přibírání na váze. Ale žádný strach, dnes všem mužům nízkého vzrůstu představíme ideální cviky, které podle všeho dokážou vyladit linii těla k dokonalosti.

A zatímco vysocí muži mají výhodu na basketbalovém hřišti, ti nižší mají výhodu v posilovně, protože pro ně je rychlejší a snazší nabrat svalovou hmotu při intenzivním tréninku.

Zvedání velké váhy z podřepu

K tomuto cvičení nepotřebujete posilovnu, můžete ho provádět i doma. Pořiďte si (vyrobte) obří závaží a začněte s dřepy. Nohy mějte u sebe, záda rovná a rukama uchopte konce tyče, na které je závaží umístěno. Při pokleku držte záda stále rovná a dřepy opakujte v sériích.

Nejlepší by bylo udělat 10 sérií po 10 dřepech – pro začátek.

Dřepy s výskokem – další skvělý cvik na nohy

Tento cvik patří do skupiny kardio cvičení a přinese vám skvělé výsledky za pouhé čtyři minuty denně, ale pozor – je strašně namáhavý. Ačkoli takové cvičení nezabere mnoho času, budete po něm fyzicky zcela vyčerpaní, ale pokud neradi trávíte příliš mnoho času standardními kardio cviky, je tento cvik pro vás jako stvořený.

Cvičení je velmi jednoduché a provádí se tak, že děláte dřepy v osmi sériích po 20 sekundách. Tedy dřepněte si, pak vyskočte a při dopadu na zem si opět dřepněte. Jednoduché, ale velmi namáhavé. Jedna série by měla trvat 20 sekund a mezi sériemi si uděláte 10sekundovou přestávku. I když to zní jednoduše, jistě sami rychle zjistíte, že zpočátku budete mít problém vůbec zvládnout všechny série.

Je velmi důležité toto cvičení vykonávat správným způsobem, aby docházelo ke správnému zatěžování svalů, ale také aby nedošlo ke zranění. Postavte se do vzpřímené polohy s nohama rozkročenýma na šířku boků. Dřepněte si tak, aby vaše tělo směřovalo mírně dopředu. Ruce natáhněte před sebe. Poté silně švihněte pažemi dolů a odrazte se nohama. Využijte švihu rukou k získání větší výbušnosti a k vyššímu odrazu. Při přistání se vraťte do dřepu s nataženýma rukama a postup opakujte.

Toto cvičení bude mít velký vliv jednak na svaly nohou, jako jsou stehna a hýždě, ale také se jedná o skvělou kardio sestavu, při které se zapotíte a spálíte přebytečná kila.

Zvedání vlastní váhy

Tento cvik, který je podobný přítahům, můžete provádět klidně i venku, nejen v posilovně. Stačí, když rukama uchopíte tyč a začnete přitahovat svou vlastní váhu.

Není to snadné, je to naopak velmi náročné a vyčerpávající, ale tento typ cviku menším mužům skvěle poslouží k posílení paží.

Bulharský mrtvý tah s levou nohou na zemi

Do každé ruky uchopte činku, špičku jedné nohy položte na lavičku, zatímco druhá noha je natažená dopředu.

Přední část nohy držte rovnoběžně s podlahou a začněte se sklánět, dokud se kolenem nedotknete podlahy.

Turecký vzpor

Toto je také jeden z cviků, které můžete provádět doma. Lehněte si na podlahu a pak se rychle přizvedávejte s činkou v jedné ruce a co nejvíce ji natáhněte.

Related posts

Jak ušetřit při nákupu herního notebooku

no-media.cz

Sedm mýtů o ovulaci, kterým jste pravděpodobně věřili

no-media.cz

Domácí kutilství dvakrát jinak

no-media.cz