Auto Moto

Peugeot se zaměřuje na strategické iniciativy

Pro šedesátiletého generálního ředitele společnosti Peugeot vlastníka skupiny PSA to znamená získání příležitostí k růstu. Tavares se setkává s poradci s cílem nalézt partnera pro PSA, který přemění francouzskou automobilku na globální sílu, uvedla agentura Bloomberg News v pondělí. Taková dohoda – ať už se jedná o fúzi nebo o spojenectví – by mohla vést PSA do řad největších světových výrobců automobilů a učinit z Tavares dohodu titánu podobného Carlosu Ghosnovi a Sergiu Marchionne.

Peugeot vlastník skupiny PSA

Zatímco PSA se okamžitě zaměřuje na strategické iniciativy, jako je uvedení značky Peugeot do Severní Ameriky a rozšíření společnosti Opel do Ruska, „jsme také otevřeni pro podnikání,“ uvedl Tavares v rozhovoru pro Bloomberg v Ženevě v úterý. „Chceme být otevřeni a snažit se najít nejlepší příležitosti pro naši společnost.“

Vzhledem k nejisté reakci spotřebitelů na nové technologie existuje riziko, že společnost Tavares učiní nesprávnou sázku, ale může být větší nebezpečí, když stojí ještě před změnami, kterým čelí tradiční automobilový průmysl. Tento přístup odráží konsolidaci, kterou jednou podpořil pozdní Marchionne, architekt Fiat Chrysler Automobiles NV.

Získání měřítka by pomohlo PSA rozšiřovat rostoucí náklady na vývoj elektrických a self-řídit automobily a ortézy pro novou soutěž od tech společností jako Uber Technologies Inc a Alphabet Inc Waymo muscles jejich cestu do průmyslu.

Dokonce i společnost Volkswagen AG, která je již největším světovým výrobcem automobilů, hledá způsoby, jak vynaložit břemeno tím, že prozkoumá hlubší spolupráci s americkým rivalem Fordem Motor Co. Zároveň BMW AG a Daimler AG – tradičně nejkrutější soupeři v segmentu luxusních automobilů – souhlasili s tím, že budou spolupracovat na automobilkách s vlastním pohonem a minulý měsíc spojili své vlastní platformy pro sdílení vozidel.

Tavares – který se připojil k PSA před pěti lety poté, co sloužil pod ponižovaným bývalým šéfem Renault-Nissan Ghosnem – je považován za atraktivní pro Fiat Chrysler, General Motors a britskou automobilku Jaguar Land Rover.

Nový generální ředitel společnosti Fiat Chrysler Mike Manley

Nový generální ředitel společnosti Fiat Chrysler Mike Manley poskytl nejjasnější odpověď na předběžné výsledky společnosti PSA, podle něhož americký a italský výrobce by se podíval na „jakoukoli dohodu, která by Fiatovi zesílila.“ Výkonný představitel, který bojuje s otázkami, které zůstaly po březnové vládě, otázka, zda Fiat Chrysler bude spolupracovat s PSA. Nabídku přivítal Tavares.

„Milujeme diskutovat s lidmi, kteří hledají obchody,“ řekl šéf PSA v reakci na Manleyovy komentáře. „Lidé nyní chápou, že to bude chaos.“

Na PSA Tavares udělal to, co mnozí v tomto průmyslu mysleli, že je nemožné: obracet se na PSA a pak opakovat trik tím, že vytěží celoroční opotřebovaný Opel jen rok po jeho akvizici od GM v roce 2017.

Přečtěte si více: Jak Opel šel od GM Castoff k zisku pod novými francouzskými šéfy

Výkonný představitel vyzval odborové organizace Opel, aby přijaly ztráty pracovních míst a snížily náklady na vše od tiskáren po firemní telefony – metodu, kterou použil již v době, kdy byl PSA blízko bankrotu. Výdaje na výzkum a vývoj společnosti Opel byly sníženy o nové modely na stávajících platforech značek Peugeot a Citroen.

Zatímco společnost Tavares dodala společnosti Opel hvězdný obrat, firma má stále problémy s domácím trávníkem. Prodej v Číně, největší světový trh s automobily, klesl zhruba třetinu v loňském roce, částečně kvůli špatné produktové řadě a problémům s prodejní sítí, což vyvolalo spekulace, že společnost by mohla úplně opustit trh.

Related posts

Z historie tlumičů: kde se vzala dnes nepostradatelná součástka?

no-media.cz

VW představil novou verzi elektrické buggy

no-media.cz

Musíte mít dálniční známku, nebo máte právo na osvobození?

PH