Tabák doprovází lidstvo nejméně pět tisíc let. Pro velkou část populace nejen v Česku je tabáková chuť nezbytnou součástí dne. Přestože na tuzemský tabákový trh dorazilo již mnoho inovací a nejrůznějších produktů ze světa, stále mu zde vévodí klasická varianta.
Starého psa novým kouskům nenaučíš
Podle nejnovějších průzkumů jsou právě klasické produkty oblíbené u Čechů nad padesát let. Přeučit totiž starší generaci, která celý život věří osvědčeným produktům, je velmi složité. Často lidé o produkty nejeví zájem a novým technologiím na trhu nevěří.
Mladá generace preferuje méně škodlivou a šetrnější možnost
Oblíbenost alternativních možností a víra v nové technologie, které mohou být méně škodlivé a šetrnější, ale narůstá především u mladé generace. První zkušenosti s kouřením člověk průměrně zažije do čtyřiadvacátého roku svého věku. Typickým uživatelem nových zařízení bez předchozí zkušenosti s klasickými cigaretami jsou ženy a mladí lidé do 25 let věku.
Mezi důvody, proč mladá generace sahá po jiných variantách než po těch klasických, je několik.
- Strach o své zdraví
- Chuť produktů
- Výrazně méně zápachu
- Žádný oheň, popel ani pokožku ničící spalování
- Žádné nedopalky
- Úspora peněz
- Možnost zůstat v restauraci s přáteli a nemuset odcházet
Budoucnost je Pulze
Na trhu tak vzniká prostor pro produkty, které splňují požadavky mladých spotřebitelů, a to poskytnout pohodlnější a méně škodlivý způsob. Tabákové firmy se rychle snaží přizpůsobit a plní obchody zařízeními na zahřívání tabáku či elektronickými produkty. Vzrůstající trend využila i značka Imperial Brands a trafiky po celém Česku zaplavila novým zařízením na zahřívání tabáku Pulze.
I když se tak nestane během několika dnů či měsíců, odborníci predikují, že za dvacet let už budou klasické cigarety pouhým přežitkem. Budoucností tabákového trhu jsou s velkou pravděpodobností právě alternativní produkty typu Pulze.
Autor: Elena Gotfried