Dlouho očekáváná, v pořadí již čtvrtá generace Škody Fabie je tu. Dostala do vínku nejen na první pohled větší rozměry, ale jistě potěší také více prostoru pro posádku i v kufru a úspornější motorizace.
Moderní designové prvky a více prostoru
Když se pozorně zadíváte na masku nové Fabie, možná uvidíte prvky vycházející z elektrického SUV Škoda Enyaq, přesto však pořád spolehlivě poznáte, že jde o nejoblíbenější auto našich silnic. Oproti Enyaqu je design přece jenom uhlazenější a nemá tolik ostrých zlomů.
Co se týče rozměrů, je oproti svému předchůdci s délkou 4108 mm o celých 111 delší. Škoda Fabia 4 se oproti své starší sestřičce také lehce rozšířila (o 48 mm). Zásadní výhodou je pak navýšení zavazadlového prostoru o 50 l, konkrétně na 380 l.
Designéři Škoda si při návrhu exteriéru dali záležet hlavně na aerodynamiku vozu. Nová Fabia je dokonce nejaerodynamičtější vůz nižší střední třídy. Největší podíl na tom mají automaticky regulované „žaluzie“ přístupu vzduchu k chladiči a střešní křidélko pro omezení víření vzduchu.
Více prostoru pro cestující
Prodloužení a rozšíření vozu je samozřejmě znatelné také uvnitř, kde mají výrazně více prostoru hlavně cestující na zadních sedadlech. Oproti předchozí generaci se tak v autě svezou velmi komfortně i 4 dospělí většího vzrůstu.
Interiér vozu překvapí vysokou kvalitou zpracování
Jestli nám mezigenerační pokrok z venčí přišel znatelný, tak uvnitř jde v podstatě o úplně jiný vůz. Interiér je prošpikovaný moderními technologiemi a posun jde vidět i na kvalitě materiálů. Můžete se tak těšit nejen na dotykový, 10,25 palců velký displej virtuálního kokpitu, ale také např. na zrdcadlení mobilního telefonu.
Narozdíl od nové Octavie však zůstalo např. ovládání klimatizace na klasických otočných knoflících. Stejně tak systém stop-start má své tlačítko a ho tak složitě hledat někde v menu dotykové obrazovky.
Výbava pro vaši bezpečnost i pohodlí
Už v základní výbavě Fabia IV nabízí přední Full-LED světlomety v kombinaci se zadními LED žárovkami. Dle výbavy vozu se o vaše bezpeční v případě nehody postará až 9 airbagů. Mnohem důležitější je však nehodám předcházet. S tím vám pomohou jízdní asistenti, kteří hlídají jízdu v pruhu, monitorují slepý úhel, případně za vás brzdí v případě, že vyhodnotí možnou kolizi. Samozřejmostí je dnes už také parkovací asistent a adaptivní tempomat.
Co se skrývá pod kapotou?
Méně náročným řidičům v pohodě vystačí atmosferický litrový tříválec zaměřený na nízkou spotřebu s výkonem 59 kW. Náročnější řidiči však určitě raději sáhnou po některém z litrových TSI motorů s výkony od 70 do 81 KW. Pokud však máte rádi svižnou jízdu, určitě si vyberete 1,5 TSI motor s výkonem 110 kW.
Kolik mám vysypat z prasátka?
Motorizace | Spotřeba paliva | Emise | Ambition | Style | Monte Carlo |
1,0 MPI 59 kW | 5,0-5,5 l/100km | 113,8-123,5 g/km | 349 900 Kč | ||
1,0 TSI 70 kW | 5,0-5,6 l/100km | 113,3-127,1 g/km | 379 900 Kč | 399 900 Kč | |
1,0 TSI 81 kW | 5,0-5,7 l/100km | 113,0-128,2 g/km | 419 900 Kč | 464 900 Kč | |
1,0 TSI 81 kW DSG | 5,5-6,0 l/100km | 126,4-137,4 g/km | 459 900 Kč | 504 900 Kč | |
1,5 TSI 110 kW DSG | 5,6-6,0 l/100km | 128-137,3 g/km | 499 900 Kč | 544 900 Kč |