Finance

Také tato krize s sebou přinese podnikatelské příležitosti

Ekonomičtí analytici se shodují, že krize, do které vstupujeme, bude nebývale hluboká. Zároveň v ní ale cítí celou řadu podnikatelských příležitostí. Nejde totiž o klasickou hospodářskou krizi, která se cyklicky objevuje, ale o krizi paradigmatickou. Tedy krizi, během které se bude muset společnost přeorientovat nejen na nový typ spotřeby, ale také na nový typ nabídky. Ať už půjde o služby, nebo o fyzické produkty.

Omezení spotřeby a vznik nové poptávky

V první fázi krize předpovídají ekonomové prudké omezení spotřeby, nejprve spotřeby domácností, která bude následována poklesem spotřeby firemního sektoru. Už v rámci tohoto poklesu spotřeby se ovšem objeví příležitosti, které by vizionáři s obchodním duchem neměli nechat ujít. S trochou nadsázky se tak dá říci, že krize otevře dveře řadě start upů, které teprve budou založeny.

Podle všech indicií půjde nejprve o nové firmy nabízející služby v B2B segmentu. Služby pro koncové spotřebitele zažijí boom až o něco později. Pokud jde o B2C segment, poptávka by měla růst zejména po:

  • Službách zábavního průmyslu
  • Osobní rozvoj a individuální vzdělávání včetně studia jazyků
  • Kariérní poradenství a koučing

Změna přístupu k práci i zábavě

Ruku v ruce se změnou trhu nás čeká také změna přístupu k práci. Pandemie totiž dokazuje, že k efektivnímu fungování není u řady zaměstnanců bezpodmínečně nutná jejich fyzická přítomnost na pracovišti. Práce z domu pak má výhody pro zaměstnavatele i zaměstnance – ten první ušetří za pronájem a údržbu prostor, druhý čas při dojíždění do práce.

Analytici predikují také razantní změny v trávení našeho volného času. Týká se to zejména mužů, protože právě pánské koníčky a zájmy budou touto společenskou transformací postiženy více než koníčky žen. S trochou nadsázky se tak dá říci, že po generaci mileniálů nastupuje generace koronavirové pandemie, která si osvojí nové vzorce chování.

Related posts

Práce pod tlakem zvyšuje riziko nehody, buďte kryti řádným pojištěním!

no-media.cz

Superhrdinové porovnali své schopnosti se zaměstnanci Amazonu

no-media.cz

Hledáte úsporu pro každodenní využití? Nabídneme vám akce, které neodmítnete

no-media.cz