Jednou z podmínek pro zahájení podnikatelské činnosti je existence sídla subjektu, ať už se jedná o osobu fyzickou nebo právnickou, tedy živnostníka, malý podnik či nadnárodní korporát. Sídlo podnikatelského subjektu je specifikováno příslušnou legislativou a zapsáno v daném rejstříku jako kontaktní adresa, na které by měl být podnikatelský subjekt určitým způsobem k zastižení.
Jako sídlo je možné uvést konkrétní provozovnu, kancelář, ale také tzv. virtuální sídlo, tedy adresu, kde reálně podnikatelská činnost neprobíhá, ale splňuje náležitosti právě dle zmíněné legislativy. Virtuální sídlo, resp. virtuální kancelář je možné využívat jako službu za relativně nenáročný poplatek a přináší řadu výhod.
Jak funguje virtuální sídlo a jaké jsou jeho výhody
Jako virtuální sídlo je označována služba, která nabízí možnost zapsání reálné adresy jako náhradního sídla podnikatelského subjektu v případě, že z nějakého důvodu subjekt nechce nebo nemůže mít jako sídlo zapsánu adresu trvalého bydliště nebo provozovny.
Výhodou této služby je jednak možnost si sídlo zapsat na poměrně lukrativní adrese, což v očích klientů zpravidla zvyšuje renomé subjektu či firmy (adresu mívá právě proto nejčastěji virtuální sídlo v Praze).
Lukrativní adresa však není jedinou výhodou, tou další je možnost využívání doprovodných služeb, jako jsou třeba recepční služby (obvykle pro více firem s virtuálním sídlem na jedné adrese) nebo pronajímatelné prostory, které je možné využívat na schůzky s klienty, se zázemím a vhodným vybavením.
Velmi výhodné je pak virtuální sídlo pro menší firmy nebo živnostníky, kteří nepotřebují kancelář s kontinuálním provozem, charakter jejich činnosti nevyžaduje provoz kanceláře vůbec (například řemeslníci, taxikáři, řidiči obecně apod.) či si nemohou jako sídlo uvést trvalé bydliště kvůli smlouvě o nájmu.
Jaké služby si lze s virtuálním sídlem sjednat
Je-li pro vás virtuální kancelář vhodným řešením, je dobré vybírat takovou službu, která bude plně vyhovovat vaším požadavkům. Největší nabídku má na virtuální sídla Praha, a to především proto, že je zde po nich i největší poptávka, poskytovatele této služby však najdete i v jiných větších městech.
Při rozhodování o tom, jakého poskytovatele zvolíte, je vhodné si ověřit, co všechno služba zahrnuje – zda je v balíčku kromě vydání souhlasu s umístěním, označení a systému přebírání pošty také právní servis a související služby.
Pokud budete pro vaši činnost potřebovat občasně využívat také možnosti kancelářských prostor, volte primárně poskytovatele, kteří krátkodobě pronajímají vybavené zasedací místnosti. Virtuální kancelář může mít také vlastní sekretářku, případně vedle přebírání pošty také systém jejího okamžitého přeposlání v elektronické formě.
Všechny tyto požadavky splňují služby nabízené společností Parker & Hill Inc., kterou najdete v Praze 2 na Žitné ulici 562/10. Případně to můžete také nezávazně probrat po objednání na stránce – Parkerhill.cz.