BydleníFinance

Nemovitostí k prodeji přibývá, jak být před konkurencí o krok napřed?

Za poslední měsíce výrazně přibyl počet nemovitostí k prodeji. Vzrostla nabídka bytů i rodinných domů, ceny se přitom nijak výrazně nesnížily. Na vině jsou nejen vysoké úrokové sazby, které nutí majitele nemovitostí k prodeji, ale i rekordní ceny energií. Prodávané nemovitosti podle odborníků ještě přibydou.

V Praze se nabídka prodávaných nemovitostí zvýšila o 16 %, k dispozici bylo během července 6600 bytů na prodej. V Brně se nabídka zvýšila o neuvěřitelných 86 %, a to jen za posledních 8 měsíců. Množství bytů, domů i pozemků je tak nyní nejvyšší za posledních 8 let. Realitní makléři ovšem věří, že to není důvod k tomu, aby se s prodejem dlouze otálelo. Důležité je však být trpělivý.

„U některých typů nemovitostí se může prodloužit doba prodeje. S tím je potřeba počítat a na prodej nespěchat. To by majitele akorát tlačilo k tomu, aby cenu snížili,“ říká Jakub Kindl z realitní kanceláře Domov, která se specializuje na nemovitosti v Praze a na Berounsku. Za ochotou zlevňovat stojí především vysoké úrokové sazby, které dělají vrásky těm, kteří ještě stále splácejí hypotéku a kterým v posledních měsících skončila fixace.

Cena přitom není ani zdaleka to jediné, co vám před konkurencí může dát výhodu. O co stojí kupci nejvíce? „Lidé v poslední době preferují nemovitosti po rekonstrukci, které v následujících letech nebudou potřebovat žádný větší zásah. Na vině jsou samozřejmě dražší materiály, ale i služby řemeslníků. Proto je před prodejem potřeba zvážit, zda se nevyplatí do stavu nemovitosti nejprve něco málo investovat. S tím ovšem může poradit zkušený makléř, který nemovitost posoudí objektivně a který zná poptávku na daném trhu,“ dodává Kindl.

Výhodu v dnešní době mají i nemovitosti, které byly alespoň částečně postaveny jako energeticky úsporné. „Obavy z vysokých výdajů za energie jsou všudypřítomné. Energeticky úsporné domy nebo dobře zateplené byty dávají prodávajícím velkou výhodu a umožní dobře nastavit cenu,“ vysvětluje Jakub Kindl.

Pokud ovšem na prodej spěcháte, existují i jiné způsoby, jak ve změti inzerátů zazářit. Podle Kindla je důležité inzerát neodbýt a nespoléhat se jen na osobní jednání. „Proces prodeje se pozměnil. Lidé se chtějí co nejvíce informací dozvědět online. Chtějí vidět spoustu fotografií, videa nebo 3D prohlídky. K tomu mohou využít realitní kanceláře, které mají s inzerováním nemovitostí daleko větší zkušenosti. Velmi často jdou zájemci na prohlídku z 80 % rozhodnuti nemovitost koupit.“

Podstatnou roli v prodeji hraje i home staging. „Home staging je příprava nemovitosti na prodej a její profesionální prezentace. Spočívá v tom, že se nemovitost aranžuje tak, aby byla co nejlépe prodejná. Málokdy vyžaduje nákladné zásahy a většinou stačí jen pozměnit dekorace, nábytek nebo vymalovat. Jedná se o velmi účinný nástroj, díky kterému jste před ostatními prodávajícími o krok napřed,“ uzavírá Jakub Kindl za realitní kancelář Domov.

Related posts

Jak výhodně zafinancovat rozvoj svého podnikání?

svet zeny

Ucpaný odpad je nepříjemnou komplikací v domácnosti. Kdy a jak si můžete poradit sami a co už musí zvládnout raději odborník?

no-media.cz

Jak vybrat vytápění pro rodinný dům

no-media.cz