Zdraví

Jak správně používat koření?

Během přípravy jídel je třeba s kořením správně zacházet, aby naplno projevilo svou chuť a vůni. Z toho důvodu bychom měli dbát na jeho správné používání. Rozhodně se vyvarujeme přípravě koření při vysokých teplotách, dáme přednost povaření, dušení a zapěnění v tuku.

Jak skladovat koření?

Koření vlivem špatného skladování velmi rychle ztrácí na svém aroma, barvě a chuti. Proto bychom ho měli pečlivě chránit před vlhkem, teplem a vzduchem. Místo papírových sáčků upřednostníme skleněné nebo kovové dózy opatřené dobře těsnícím víčkem. Díky tomu se koření neznehodnotí. Ovšem nezapomínáme na jeho trvanlivost, která se pohybuje v rozmezí 6-12 měsíců. Po uplynutí této doby koření bez milosti vyhodíme.

Koření v kombinaci s jídly

Jednodruhové koření dle svého aroma a chuti ladí s různými pokrmy. Nejpoužívanější je pepř, jejž přidáme do téměř všech slaných jídel. Paprika rovněž patří do teplé kuchyně, kromě své výrazné chuti pokrm i náležitě obarví. Skvěle se kombinuje s grilovanými masy a omáčkami. Aroma majoránky pozdvihne chuť salátů a gulášů. Kurkuma si rozumí s luštěninami a polévkami. Skořice zpestří jak sladká, tak slaná jídla. Velmi oblíbená je v indické a čínské kuchyni.

Usnadněte si práci

Směsi koření obsahují kombinace jednodruhového koření ve vyváženém poměru, díky čemuž je dosaženo maximální chuti připravovaného jídla. Proto se můžeme směle pustit i do cizokrajných kuchyní, jimiž jsou indická nebo japonská. Mezi nejoblíbenější směsi koření patří Tandoori masala, jež se hodí ke grilovanému kuřeti, rybě nebo zelenině. Další poptávanou indickou směsí je Garam masala, která se používá při rožnění, do mletých mas, na minutky z vepřového a hovězího masa. Milovníci japonské kuchyně nedají dopustit na Shichimi togarashi přezdívané koření sedmi vůní. Na chuti jí přidávají mořské řasy, pomerančová kůra, sezam, mák, konopný olej a pepř.

Related posts

Hypnotizér není psychoterapeut.

no-media.cz

Lyžařské boty a ponožky jsou důležitější než lyže

PH

Elektronická cigareta vs. Pulze

no-media.cz