Reklamní články

Kvalitní zadání pro vývoj mobilních a webových aplikací a jak ho připravit

Máte nápad na skvělou aplikaci a poprvé připravujete zadání pro její vývoj? Dejte si na něm záležet, protože udává směr a jasný postup vývojářům, ušetří čas i peníze a od začátku do konce díky němu vše „odsejpá“ tak, jak má. Jaké podklady a informace je dobré předložit developerům pro vývoj webových aplikací nebo mobilních aplikací?

5 částí zadávací dokumentace pro vývoj aplikace

Ať už zadáváte vývoj jednotlivci (freelancerovi) nebo vývojářskému týmu, vždy byste si měli připravit, nebo alespoň důkladně promyslet, co očekáváte a jaké podklady můžete poskytnout.

Kdo jsem a co chci mobilní nebo webovou aplikací získat

  • Čím se zabývá vaše společnost
  • Jaký je význam aplikace pro vaše podnikání
  • Komu bude aplikace určena (kdo bude její cílová skupina)
  • Čeho chcete s její pomocí dosáhnout
  • Jaký typ aplikace potřebujete (s tím vám poradí vývojář)

Konkrétní požadavky na mobilní nebo webovou aplikaci

  • Funkcionality
  • Struktura aplikace
  • Použité technologie
  • Design
  • UI/UX
  • Množství objektů v aplikaci (má vliv na rychlost aplikace)
  • Způsob analýzy obsahu
  • Obsah a texty

Nedílnou součástí zadání pro vývoj mobilních aplikací a stejně tak i těch webových by měla být i kompletní marketingová strategie.

Průběh spolupráce při vývoji mobilní nebo webové aplikace

  • Jak se bude postupovat
  • Kdo s kým bude při práci komunikovat
  • Odkud je možné čerpat potřebné podklady (logo, brandové barvy apod.)
  • Kdo bude projekt vést
  • Jak se budou zadávat úkoly
  • Jakým způsobem se zapracují změny

Dobře definované zadání pro vývoj aplikace minimalizuje chyby a nejasnosti, které by mohly během projektu vyvstat.

Realistické termíny pro vypracování – ASAP není odpověď

Jediné datum je při vývoji aplikací velmi obecné a nic neříkající. Mnohem lepší je určit více termínů – pro každý jednotlivý krok. Termíny vypracování můžete ještě dále tříštit na to, v jaké fázi vývoje bude hotová ta která funkčnost.

Způsob zpeněžení aplikace po spuštění

Posledním bodem by měla být jasná představa o monetizaci aplikace (v případě, že nespouštíte pouze interní aplikaci). Zda chcete aplikaci nejprve nabízet zdarma a až později, při dostatečném množství aktivních uživatelů ji zpoplatnit, nebo ji poskytovat za poplatek už od samého začátku. Je spousta business strategií a je jen na vás, která bude pro váš projekt ta nejlepší.

Každá aplikace je unikátní a vyžaduje trochu jinou zadávací dokumentaci. V každém případě mějte ale na paměti, že čím lépe ji připravíte, tím více peněz a času můžete ušetřit. Hledáte vývojáře pro svou aplikaci? Spolupracujte s Think Easy!

Related posts

Bezpečné pracoviště jako klíč k úspěšnému svařování bez nehody

no-media.cz

Jaký konstrukční systém dřevostavby zvolit?

no-media.cz

Francouzské pekařství PAUL posílilo online aktivity

no-media.cz