Existuje mnoho způsobů, jak optimálně nastavit prodejní strategii nabízených produktů v internetových obchodech. Marketingové nástroje, reklama, dobré pozice ve vyhledávačích samozřejmě fungují skvěle. Je třeba zmínit i otázku přeceňování e-shopů v závislosti na konkurenci. Nechte si optimalizovat své webové stránky i e-shop, abyste byli vždy o krok napřed před stále rostoucí konkurencí.
Optimalizace webu je jednoduchou, rychlou a účinnou záležitostí
Pokud chcete zvýšit nebo maximalizovat zisk, podaří se vám to pouze s pomocí propracované, komplexní cenové strategie. Přeceňování a cenotvorba jsou odrazem vašeho úsilí, jež vkládáte do svého podnikání. Zahrnuje to vývoj produktu, ale i to, jakým způsobem jsou na vašich webových stránkách prolinkovány odkazy. Ovšem nejzásadnější poučkou je fakt, že nic víc nedefinuje nabízené produkty než cena, za kterou ji stálým i potenciálním zákazníkům a zájemcům o dané zboží nabídnete. Důvod je prostý. Žijeme ve světě řízeném cenou.
Konkrétní zkušenosti například ukázaly, že při prodeji hudebního nosiče nedosáhli muzikanti takové prodejnosti, jako když svým fandům nabídli nahrávku volně ke stažení za cenu, již si posluchači určili dle svého uvážení. Prodejnost takto nabízeného ‚zboží‘ byla abnormálně vyšší než v klasických prodejnách. Dalším, často používaným trikem, jemuž se dostalo přezdívky ‚Baťova cena‘, je nabízení zboží, služeb atd. za cenu ukotvenou devítkou – tedy 99, 299, 899 korun a podobně. Číslovka 9 je magická, podlehli jsme jí určitě v životě všichni. K dalším klíčům používaných je přeceňování je tzv. Weberův zákon o zdražování: pokud má dojít ke zdražení, nikdy nepřekročte hranici deseti procent. Ovšem důležitá rada finanční mentorky zní: co se měří, to se zlepšuje. Cenotvorba se tak točí i okolo sledování cen konkurence. Monitoring cen konkurence je výhoda, jež pomáhá ke zvýšení profitability e-shopu.