SEO rozhodně není jen jakási zkratka, kterou byste měli bez povšimnutí přejít. SEO optimalizace je zkratka anglických slov search engine optimization a v českém prostředí se překládá jako optimalizace pro vyhledávače či optimalizace nalezitelnosti. Jedná se o metody, které dokáží váš web vystřelit na přední místa ve vyhledávačích a zajistit vám větší návštěvnost.
Co je to SEO optimalizace?
Pokud máte vlastní web, blog nebo e-shop, určitě je pro vás důležité, aby na něj chodilo co nejvíce lidí. Jednou z možností, jak přilákat více návštěvníků, je právě SEO optimalizace vašeho webu. Určitě ji tedy zvažte, prospěje vašemu podnikání, dozví se o vás více lidí a stoupnou i vaše tržby, pokud máte e-shop. Díky SEO optimalizaci se v internetových vyhledávačích (Google, Seznam, Bing a další) bude vaše stránka uživatelům zobrazovat častěji. V první řadě je však důležité, aby vyhledavače věděly, o čem vaše stránka je. Jen tak ji mohou nabídnout případným uživatelům.
Jak SEO optimalizace probíhá
SEO optimalizace by vždy měla probíhat na několika úrovních. Důležitá je rychlost načítání webu, ale i optimalizace webu pro tablety a mobily. Stále více lidí totiž dnes webové stránky navštěvuje ze svých mobilních zařízení.
Dále je důležité, aby texty na webu byly snadno čitelné a vyskytovala se v nich vhodná klíčová slova. (Proto je nejprve nutné provést detailní analýzu klíčových slov z oblasti, které se váš web věnuje a podívat se na to, jaká klíčová slova lidé nejčastěji zadávají do vyhledávačů.)
SEO copywriting
Na svém webu byste měli mít vhodné texty, jejichž součástí budou nejen klíčová slova, ale i nadpisy a podnadpisy. Texty by měly být prolinkované, obsahovat obrázky s popisy. Důležitý je i meta title, což je nadpis ve výsledcích vyhledávání nebo meta description. Ten působí jako popis obsahu webové stránky.
Pokud si na SEO optimalizaci webu netroufáte sami, svěřte ji do rukou odborníků.