Každá součást vozu se s postupem času opotřebovává, až jednoho dne přijde čas na její výměnu. Na opotřebení různých součástí vozu má vliv nejen samotný čas, ale také to, jak často vůz používáme a také styl naší jízdy. Někteří řidiči se opakovaně dopouští chyb, díky kterým zkracují životnost jednotlivých součástí – a ničí tím své auto. Čeho se tedy za volantem nedopouštět?
Rychlý rozjezd v zimě
Pokud jste zvyklí rozjíždět se poměrně rychle, může to být problém zejména v zimním období, kdy je motor promrzlý. V zimě je tedy dobré rozjíždět se pomalu a nevytáčet motor do vyšších otáček. Tak mají všechny komponenty vozu – převodovka, diferenciál, tlumiče do auta (ať už to jsou tlumiče BMW nebo Volkswagen) – čas se zahřát. Po asi 10 až 20 minutách je vůz připraven i pro náročnější jízdu.
Opotřebování spojky
Právě spojka je nejčastější součástí auta, která nejvíce trpí. Někteří řidiči jezdí s nohou opřenou o ni, na místo toho, aby si nohu položili vedle ní. Také popojíždění v koloně s pomocí spojky není vhodné řešení. Raději zařaďte na neutrál a stůjte na brzdě než na spojce.
Opotřebení brzd
Také brzdy často přetěžujeme více, než musíme. Spousta řidičů má tendenci vyřadit na neutrál, když jedou z kopce. To znamená, že se vůz rozjíždí samovolně, bez funkce brzdění motoru, která vám pomáhá, když máte zařazenou rychlost. Následným brzděním se opotřebovávají brzdné destičky. Pokud navíc takto jedete delší dobu z kopce a postupně dobrzďujete, můžete brzdy vyřadit zcela z provozu.
Parkovací brzda
Parkovací nebo ruční brzda se může používat také v zimě. Je pravdou, že u některých starších vozů se to dělat nesmělo, nicméně dnešní vozy už tento problém nemají. Bez parkovací brzdy (při zařazení jedničky nebo zpátečky) můžete parkovat na rovince. Pokud ale parkujete v kopci, vždycky použijte parkovací brzdu.